Grady W. Wilson

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην αγροτική κοινότητα της πόλης Ένιντ, Μισσισσίππι των ΗΠΑ. Έχει πτυχίο χημικού μηχανικού του Πανεπιστημίου της Πολιτείας του Μισσισσίππι (MSU) το 1964. Έλαβε εκπαίδευση πιλότου σταθερών πτερύγων και υπηρέτησε δύο περιόδους στο Βιετνάμ όπου συμπλήρωσε πάνω από 1500 ώρες πτήσης αντικατασκοπείας με αεροσκάφη RU-6A (Beaver), RU-8D (Queen Air) και OV-1 (Mohawk).

Επέστρεψε το Πανεπιστήμιο του Μισσισσίππι το 1972 και έλαβε πτυχίο και τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στην αεροναυπηγική. Το 1974 έλαβε εκπαίδευση σε ελικόπτερα και το 1977 αποφοίτησε από τη Σχολή Εκπαίδευσης Πιλότων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα και υπηρέτησε ως Διοικητής της τάξης του 1973. Ακολούθως του ανατέθηκε υπηρεσία Πιλότου Ελέγχου Συντήρησης Πτήσεων του Αμερικανικού Στρατού, όπου ανέλαβε τα καθήκοντα διευθυντή των Πτήσεων Ελέγχου και εκτέλεσε πτήσης μηχανολογικού ελέγχου αεροσκαφών OV-1D, ελικοπτέρων Σινούκ (CH-47C & D) και ελέγχων παγοποίησης των ελικοπτέρων UH-1 και Bell 214.

Στη συνέχεια μετατέθηκε στην NASA στην περιοχή Moffett Field της Καλιφόρνια και έγινε ένας από τους λίγους Πιλότους του Αμερικανικού Στρατού με πιστοποίηση σε αεροσκάφη C-141, C-130 και LR-24 και ήταν από τους πιλότους δοκιμαστές του αεροσκάφους XV-15 Tilt-Rotor κατά τη διάρκεια του ελέγχου απόδοσης, ικανότητας διακυβέρνησης και ελέγχου αεροελαστικότητας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου συμπλήρωσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την λήψη Διδακτορικού στην αεροναυπηγική στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ.

Μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας αποστρατεύτηκε από τον Αμερικανικό Στρατότο 1987 και έγινε ο προϊστάμενος του Τμήματος Ευσταθείας και Ελέγχου της εταιρίας κατασκευής ελικοπτέρων McDonnel Douglas. Επέστρεψε σε πτητική υπηρεσία για λογαριασμό της εταιρίας κατασκευής ελικοπτέρων BOEING το 1990 όπου πέταξε τις πτήσεις δοκιμών του αεροσκάφους V-22 Osprey συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών αεροελαστικότητας, απόδοσης, ικανότητας διακυβέρνησης και βελτίωσης προδιαγραφών ελέγχου. Ήταν κυβερνήτης κατά τη διάρκεια αεροπορικού δυστηχήματος του αεροσκάφους Osprey τον Ιούνιο 1991 που εμφανίζεται στις ειδήσεις έκτοτε.

Το 1993 επέστρεψε στο Πανεπιστήμιο του Μισσισσίππι ως πιλότων δοκιμαστής του προγράμματος του Πανεπιστημίου και της εταιρίας παραγωγής αεροσκαφών HONDA. Σχεδίασε και εκτέλεσε όλες τις πτήσεις δοκιμών-πιστοποίησης του προγράμματος στο 8000 λιμπρών, αεριωθούμενο R&D δικινητήριο αεροσκάφος από την πρώτη πτήση και στη συνέχεια.

Είναι μόνιμο δια βίου μέλος της Ομοσπονδίας Πιλότων Δοκιμών (SETP) και μέλος της Βρετανικής Ομοσπονδίας Αεροναυπηγικής. Υπηρετεί ως σύμβουλος εκπαίδευσης πιλότων δοκιμαστών σταθερών αεροσκαφών και ελικοπτέρων και ως πιλότος δοκιμαστής στο εργοστάσιο παραγωγής του ελικοπτέρου τύπου EC-145 και AS-350 της εταρίας EUROCOPTER στις ΗΠΑ. Έχει συμπληρώσει πάνω από 8500 ώρες πτήσης σε 85 διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών συμπεριλαμβανομένων, αεριωθούμενων, βαριών μεταγωγικών, μονοκινητήριων, πολύ-κινητήριων, αεροσκαφών σταθερών πτερύγω ν και ελικοπτέρων και αεροσκαφών με μεταβαλλόμενες  πτέρυγες. Θεωρείται ‘τριπλή απειλή» στον κύκλο των δοκιμαστών πιλότων με την έννοια ότι έχει εκτελέσεις πτήσεις δοκιμών σε αεροσκάφη, ελικόπτερα και τύπου μεταβαλλόμενων πτερύγων.

Toggle 1

Toggle 2