Τρέχουν οι εξελίξεις στο θέμα των ελαττωματικών κινητήρων του Ομίλου VW, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι ανακλήσεις – επιδιορθώσεις των ελαττωματικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα προχωρούν εκ μέρους της αυτοκινητοβιομηχανίας που επιδιώκει με τον τρόπο αυτόν να αποφύγει απαιτήσεις εναντίον της από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

 Πρόσφατα, το Ειρηνοδικείο Αθηνών εξέδωσε δύο αποφάσεις (5285/2017 και 5286/2017) σε αγωγές ιδιοκτητών οχημάτων VW με τέτοιους ελαττωματικούς κινητήρες και αποφάνθηκε ότι τα εν λόγω οχήματα, πράγματι, δεν πληρούσαν τα χαρακτηριστικά τα οποία είχε υποσχεθεί η κατασκευάστρια εταιρεία στους αγοραστές της, έπασχαν δηλαδή από «έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων», δεδομένου ότι η κατασκευάστρια παραποίησε τον εξοπλισμό των οχημάτων προκειμένου να μην μπορεί να διαπιστωθεί ότι οι εκπεμπόμενοι ρύποι ήσαν ανώτεροι από τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία. Το δικαστήριο στην μεν πρώτη περίπτωση επέτρεψε στον ιδιοκτήτη του ελαττωματικού οχήματος να υπαναχωρήσει από την σύμβαση πώλησης με επιστροφή του τιμήματος αγοράς του, στην δε δεύτερη περίπτωση επιδίκασε στην ιδιοκτήτρια του οχήματος αποζημίωση για την μείωση της αξίας του αυτοκινήτου καθώς και αποζημίωση ηθικής βλάβης.

 Παρά το γεγονός λοιπόν ότι, μέχρι στιγμής δεν έχει βεβαιωθεί επίσημα ότι η αποκατάσταση (fixing) έχει αρνητική επίδραση στα αυτοκίνητα, π.χ. στην εν γένει λειτουργία των αυτοκινήτων (π.χ. μείωση ιπποδύναμης, αύξηση κατανάλωσης, κλπ), και μέχρι να δώσουν τελικά αποτελέσματα οι τεχνικές έρευνες και δοκιμές που είναι σε εξέλιξη, και να βεβαιωθούν και συγκεκριμενοποιηθούν ύπαρξη και η φύση ενδεχόμενων τέτοιων αρνητικών επιδράσεων, για τις οποίες γίνεται έντονη συζήτηση παγκοσμίως, υπάρχει η δυνατότητα για ιδιοκτήτες οχημάτων με τέτοιους «ελαττωματικούς» όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων κινητήρες, να προχωρήσουν άμεσα στην άσκηση των απαιτήσεών τους, στην βάση των αποφάσεων του Ειρηνοδικείου, επιφυλασσόμενοι για περαιτέρω άσκηση συμπληρωματικών αξιώσεών τους για ζημία τους που ενδέχεται να αποδειχθεί εάν βεβαιωθεί ότι η «τεχνική αποκατάσταση» (fixing) επιφέρει τεχνική επιβάρυνση ή άλλα ελαττώματα στα αυτοκίνητά τους.

 Συστήνεται στους ιδιοκτήτες ΙΧΕ με «ελαττωματικούς κινητήρες» που πιθανόν έχουν απαιτήσεις, να αναζητήσουν άμεσα νομική συμβουλή προκειμένου να μην χάσουν προθεσμίες.

 Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα διαθέσιμες πληροφορίες, οι ελαττωματικοί κινητήρες ΕΑ189 μπορούν να βρεθούν στα μοντέλα πετρελαιοκίνητων οχημάτων μάρκας Volkswagen, Audi, Seat ή Skoda. Για να βεβαιωθείτε εάν το αυτοκίνητό σας περιέχει το παράνομο λογισμικό, μπορείτε με τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου, να επισπευτείτε τις ιστοσελίδες:

Ενδεικτικά κάποια από τα μοντέλα των παραπάνω εταιρειών που εφοδιάστηκαν με το παράνομο λογισμικό είναι τα εξής:

o   Jetta (μοντέλα ετών 2009 – 2015), Jetta Sportwagen (μοντέλα ετών 2009-2014),

o   Beetle (μοντέλα ετών 2012 – 2015),

o   Beetle Convertible (μοντέλα ετών 2012-2015),

o   Audi Α1, Α3, Α4 και Α6 (μοντέλα ετών 2010 – 2015),

o   Golf (μοντέλα ετών 2010 – 2015), Golf Sportwagen (μοντέλα ετών 2015),

o   Passat (μοντέλα ετών 2012-2015),

o   Polo 1,2 TDI (μοντέλα ετών 2012-2015),

o   Ibiza 1,2 (μοντέλα ετών 2012-2015),

o   Touran (μοντέλα ετών 2012-2015),

o   Volkswagen Tiguan (μοντέλα ετών 2012-2015).

Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος στις παραπάνω ιστοσελίδες με τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου μπορεί να βεβαιώσει εάν το όχημα έχει εγκατεστημένο το παράνομο λογισμικό.