ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Η Ελλάδα, με περισσότερα από 3.000 νησιά και εκτεταμένη ακτογραμμή, έχει ιδιαίτερα ανεπτυγμένες θαλάσσιες μεταφορές και συγκοινωνίες.

Εκτός από την θαλάσσια μεταφορά προσώπων και αγαθών για την εξυπηρέτηση καθημερινών τοπικών εμπορικών και ιδιωτικών αναγκών, μεγάλος αριθμός Ελλήνων και αλλοδαπών εκδρομέων και τουριστών μετακινείται ανά την επικράτεια για τις διακοπές τους.

Τα ελληνικά λιμάνια είναι τακτικός τελικός προορισμός ή ενδιάμεσοι σταθμοί κρουαζιεροπλοίων και μέσω αυτών διακινούνται χιλιάδες επιβατών ετησίως για πολυτελείς κρουαζιέρες στη Μεσόγειο.

Εκατοντάδες χιλιάδων σκαφών, μεγάλων και μικρών παντός είδους διαπλέουν τα ελληνικά ύδατα ετησίως, μεταφέροντας τουρίστες και επισκέπτες.

Αναπόφευκτα, κατά την διάρκεια αυτών των θαλάσσιων ταξιδίων και μετακινήσεων συμβαίνουν και ατυχήματα, που ενίοτε συνεπάγονται τραυματισμούς, σωματικές βλάβες ή ακόμα και θανάτους.

Τα  δικηγορικά γραφεία «ΠΑΥΛΑΚΗΣ – ΜΟΣΧΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ» έχουν εξειδικευμένη γνώση και πολυετή εμπειρία στο χειρισμό υποθέσεων τραυματισμού, σωματικής βλάβης και απώλειας ζωής Ελλήνων και αλλοδαπών επιβατών, είτε εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 392/2009 περί Ευθύνης του Θαλασσίου Μεταφορέα Επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος, είτε της Σύμβασης των Αθηνών περί Θαλασσίας Μεταφοράς επιβατών και των αποσκευών αυτών, είτε πάλι υπόκεινται στις διατάξεις του εθνικού δικαίου περί ενδοχώριας θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών.

Βλ. την παρουσίαση (En PowerPointpdf ) περί ευθύνης του θαλάσσιου μεταφορέα για ατυχήματα επιβατών κρουαζιεροπλοίων της δικηγόρου μας Σιλίνας Παυλάκη στο Ετήσιο Συνέδριο του Παν-Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Δικηγόρων Θυμάτων Ατυχημάτων (Pan-European Organization of Personal Injury Lawyers -PEOPIL) στη Μάλαγα της Ισπανίας) τον Σεπτέμβριο του έτους 2013.

Ενδεικτικές ενδιαφέρουσες υποθέσεις του γραφείου μας

Τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 εκδηλώθηκε πυρκαϊά σε ένα από τα ανώτερα καταστρώματα οχημάτων του ΕΓ/ΟΓ NORMAN ATLANTIC. Το πλοίο ήταν ιταλικής σημαίας και πλοιοκτησίας και εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα Ιταλίας, ναυλωμένο από Κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε η ελληνική εταιρεία ΑΝΕΚ. Επέβαιναν περί τους 480 επιβάτες και μεγάλος αριθμός επαγγελματικών οχημάτων με φορτία, καθώς και ΙΧΕ. Δεν κατέστη δυνατόν να κατασταλεί ούτε να περιορισθεί η φωτιά με τα μέσα του πλοίου. Μετά από 35 και πλέον εφιαλτικές ώρες στο φλεγόμενο πλοίο, επιτεύχθηκε η διάσωση από εξωτερικά μέσα δια αέρος και θαλάσσης του μεγαλυτέρου αριθμού των επιβατών. Δυστυχώς 19 επιβάτες έχασαν την ζωή τους κατά το ναυτικό ατύχημα, ενώ καταστράφηκαν τα οχήματα. Το γραφείο μας εκπροσωπεί 75 επιζώντες επιβάτες και τις οικογένειες 8 εκ των απολεσθέντων θυμάτων της ναυτικής αυτής τραγωδίας, σε συνεργασία με τους Ιταλούς δικηγόρους Marco Bona (MBO Law Firm, Turin, Italy) και Stefano Bertone (Ambrosio e Commodo, Turin, Italy). Χειριζόμαστε την υπόθεση με την συνεργασία εξειδικευμένων τεχνικών συμβούλων μας.

Στις 22.20 μ.μ. της Τρίτης, 26 Σεπτεμβρίου 2000, βυθίσθηκε το υπό ελληνική σημαία επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο EXPRESS SAMINA μετά από πρόσκρουση στην βραχονησίδα Πόρτες στα ανοιχτά της νήσου Πάρου. Το γραφείο μας εκπροσώπησε τις οικογένειες δεκατριών θανόντων κατά το ναυάγιο και δεκαοκτώ επιζώντες επιβάτες. Οι αξιώσεις τους για αποζημώση κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας ασκήθηκαν στα δικαστήρια του Πειραιά και μετά από δίκη στο πρωτοδικείο και στο εφετείο, επιδικάσθηκαν στους εντολείς μας υψηλότατες αποζημίωσεις.

Στις 5 Απριλίου 2011 το υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND προσέκρουσε σε ύφαλο και βυθίστηκε στη Σαντορίνη. Δύο Γάλλοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους, ενώ οι επιζώντες υπέστησαν σόκ και ταλαιπωρία. Το γραφείο μας εκπροσωπεί 75 επιζώντες, ως επί το πλείστον Αμερικανούς και Καναδούς, στην επιδίωξη των απαιτήσεών τους για χρηματική ικανοποίηση ηθικής βλάβης ενώπιον των Ελληνικών Δικαστηρίων.