Τα δικηγορικά γραφεία «ΠΑΥΛΑΚΗΣ – ΜΟΣΧΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ» έχουν αναγνωρισμένη εξειδίκευση και πολυετή εμπειρία στην εκπροσώπηση Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτικών και των οικογενειών τους σε περίπτωση ατυχημάτων κατά την υπηρεσία τους σε πλοία ή εξ αφορμής αυτής.
Έχουμε χειριστεί με επιτυχία εκατοντάδες υποθέσεις Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτικών ενώπιον Ελληνικών Δικαστηρίων, ή σε αλλοδαπές δικαιοδοσίες σε συνεργασία με εξειδικευμένους ξένους δικηγόρους, όταν μια υπόθεση παρουσιάζει αλλοδαπά στοιχεία.
Σε πολλές περιπτώσεις εκπροσωπήσαμε ομάδες ναυτικών ή και ολόκληρα πληρώματα και τις οικογένειές τους σε σοβαρά πολυπρόσωπα ναυτικά ατυχήματα και ναυάγια.
Ο χειρισμός τέτοιων υποθέσεων απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία. Η νομοθεσία είναι πολύ ειδική, οι υποθέσεις δικάζονται συνήθως από Ναυτικά Δικαστήρια, οι εφαρμοστέοι νόμοι και κανονισμοί έχουν σε μεγάλο βαθμό θεσπιστεί από διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς, ενώ οι εναγόμενοι πλοιοκτήτες, εφοπλιστές, διαχειριστές, ασφαλιστές, αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί, νηογνώμονες συνδέονται ως επί το πλείστον με περισσότερες από μια χώρες.
Η περίπτωση των αλλοδαπών ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία υπό ξένη σημαία που διατηρούν σύνδεσμο με την Ελλάδα
Αλλοδαποί ναυτικοί ή οι οικογένειές τους, θύματα ατυχημάτων σχετιζομένων με τη ναυτική υπηρεσία, δικαιούνται συχνά να προσφύγουν στα Ελληνικά Δικαστήρια σε σχέση με τις αξιώσεις τους για αποζημίωση, ανεξαρτήτως του αν η σύμβαση ναυτικής εργασίας τους έχει συναφθεί στο εξωτερικό ή αν το πλοίο όπου υπηρετούν φέρει Ελληνική ή ξένη σημαία.
Δυνάμει του Κανονισμού του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης 44/2001 περί Δικαιοδοσίας και Αναγνώρισης και Αναγκαστικής Εκτελέσεως Δικαστικών αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις (recast Κανονισμός 1215/2012) τα Ελληνικά Δικαστήρια αποκτούν δικαιοδοσία επί περιπτώσεων αλλοδαπών ναυτικών που υπέστησαν ατύχημα επί πλοίου ξένης σημαίας, ακόμα και σε περίπτωση που η ατομική σύμβαση εργασίας του ναυτικού περιέχει ρήτρα αποκλειστικής αρμοδιότητας αλλοδαπού δικαστηρίου, εφόσον προκύπτει σύνδεσμος της πλοιοκτησίας ή διαχείρισης του πλοίου με την Ελλάδα.
Η εφαρμογή και η ερμηνεία από τα Ελληνικά Ναυτικά Δικαστήρια του Κανονισμού Ευρωπαϊκής Ένωσης 593/2008 (Ρώμη 1) περί Εφαρμοστέου Δικαίου στις Συμβατικές Ενοχές, επιτρέπει σε πολλές περιπτώσεις την εφαρμογή του Ελληνικού Δικαίου και στις περιπτώσεις αλλοδαπών παθόντων σε ναυτεργατικά ατυχήματα, πολλές φορές ακόμα κι αν στην ατομική σύμβαση εργασίας έχει συμφωνηθεί εφαρμογή άλλου δικαίου.
Συντηρητική Κατάσχεση πλοίων
Στο πλαίσιο της επιδίωξης των απαιτήσεων των ναυτικών και προς εξασφάλιση των αξιώσεών τους και της δυνατότητας αναγκαστικής εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων, επιχειρούμε ενίοτε την κατάσχεση του υπεύθυνου πλοίου ή αδελφών πλοίων, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό σε συνεργασία με αλλοδαπούς συνεργάτες μας δικηγόρους.